Gegužės 19–23 dienomis trys mūsų mokyklos mokytojos Daina Gumenienė, Ina Grigūnaitė–Skrabulienė ir Ana Varpukevičienė dalyvavo „Erasmus+“ mobilumo projekte. Projekto metu pedagogės lankėsi dviejose Estijos švietimo įstaigose, kuriose turėjo unikalią galimybę iš arčiau susipažinti su šios šalies švietimo sistemos ypatumais.
Darbo stebėjimo („šešėliavimo“) metu mokytojos apsilankė Sillamäe Vanalinna bei Narvos Vanalinna mokyklose. Čia gilinosi į švietimo sistemos lyderystės principus bei įtraukiojo ugdymo praktiką, kuri Estijoje yra viena iš prioritetinių krypčių. Pastebėta, kad tiek vadovai, tiek mokytojai Estijoje aktyviai siekia užtikrinti kiekvieno vaiko įsitraukimą į mokymosi procesą, nepaisant jų skirtingų gebėjimų.
Mokytojos kartu su kitais projekto dalyviais stebėjo įvairias pamokas, analizavo taikomus mokymo metodus bei diskutavo su vietiniais pedagogais apie ugdymo kokybę. Labiausiai sužavėjo tai, kaip kūrybiškai ir lanksčiai Estijos pedagogai organizuoja pamokas – jos dažnai vyksta ne tik klasėje, bet ir netradicinėse erdvėse: koridoriuose, mokyklos kieme, o kartais net žaidimų aikštelėse. Tokia aplinka suteikia mokiniams daugiau laisvės, skatina aktyvumą bei gerina dėmesio koncentraciją. Pastebėta, kad mokiniai labai noriai dalyvauja veiklose ir demonstruoja aukštą motyvaciją bei susidomėjimą.
Sužavėjo ir tai, kad Estijos pedagogai didelį dėmesį skiria skaitmeninių technologijų naudojimui ugdymo procese. Informacinės technologijos ne tik padeda perteikti žinias, bet ir tampa įrankiu, leidžiančiu diferencijuoti mokymą, skatinti savarankiškumą ir kūrybiškumą. Mokytojos turėjo galimybę susipažinti su įvairiomis programėlėmis ir platformomis, kurios padeda mokytojams planuoti pamokas, vertinti mokinių pasiekimus.
Be profesinės patirties, mokytojos taip pat mėgavosi kultūrine programa: aplankė muziejus, susipažino su Estijos gamta, kultūra ir žmonėmis. Šios patirtys dar labiau praturtino viešnagę ir paskatino pažvelgti į ugdymą iš platesnės perspektyvos.
Tarptautinė patirtis tapo ne tik puikia galimybe pasisemti naujų idėjų, bet ir įkvėpimu asmeniniam bei profesiniam augimui. Mokytojos grįžo motyvuotos, kupinos idėjų ir pasiruošusios taikyti įgytą patirtį savo pamokose. Ši kvalifikacijos tobulinimo programa – puikus tarptautinio bendradarbiavimo pavyzdys, leidžiantis perimti pažangias Estijos švietimo praktikas ir prisidėti prie mūsų mokyklos tobulėjimo.